Ota yhteyttä

Korttelin digitaalinen asukassovellus säästää aikaa ja helpottaa elämää

Harppuunakorttelin asukkaiden käytössä on kotimaisen One4allin kehittämä ja tuottama digitaalinen PNTmobile-asukassovellus. Se helpottaa monin tavoin viestintää ja asukaspalveluiden sujuvaa toteuttamista. Sovelluksen myötä asumisen palvelut ovat aina mukana asukkaan omassa älypuhelimessa.

Asukassovellus on ladattavissa Android- ja iOS-laitteille sekä käytettävissä myös selaimella. Sovelluksen käyttökieleksi voi valita suomen, ruotsin tai englannin. Sisäänkirjautumisen jälkeen valikosta löytyy kätevästi paljon hyödyllistä informaatiota ja asumista helpottavia toimintoja. Koska sovelluksen kautta pystytään tavoittamaan asukkaat reaaliaikaisesti, se on tehokas viestintäväline myös kriisi- ja poikkeustilanteissa.

Kuivaushuoneeseen kätevästi ilman jonottamista

Viime vuoden kesäkuussa Puosuun muuttanut Eija Kastman kertoo viihtyneensä Harppuunakorttelissa hyvin, vaikka kaupunkiasuminen olikin maaseudulta tulevalle aluksi pienoinen kulttuurishokki. Myös digitaalinen asukassovellus on tullut nopeasti tutuksi.

“Sovellusta on helppo käyttää, kun minäkin osaan, vaikka en olekaan mitään netti-ihmisiä”, Eija toteaa nauraen. “Tiedotteet tulee tietenkin luettua sieltä ja pari kertaa olemme varanneet ison saunan. Myös sovelluksen kirpputori on mielestäni hyvä paikka ilmoitella, jos on jotain myytävää. Olemme mieheni kanssa tykänneet siitä, että palvelut löytyvät verkosta, niin saa tarvittaessa helposti viestin suoraan isännöitsijälle tai huoltoon.”

Erityisen hyödyllisenä Eija pitää asukkaiden yhteistä kuivaushuonetta, jossa pystyy kuivaamaan isommat pyykit. Aluksi kuivaushuoneeseen muodostui ruuhkaa, mutta Eijan ehdotuksesta myös sen varausmahdollisuus lisättiin sovellukseen.

“Nyt on kätevä varmistaa, että kannattaako pestä huomenna lakanat vai ei, kun näen onko kuivaushuone vapaana. Minulla on nytkin varaus tehtynä ja pyykit koneessa.”

Tiedotteet luettavaksi silloin kun itselle sopii

Vuoden verran Majakassa asunut Jaakko Normio kiittelee korttelin isännöitsijää aktiivisesta viestinnästä. Hän kertoo käyttävänsä asukassovellusta puhelimellaan pari kertaa kuussa.

“Tärkeintä antia ovat isännöitsijän ilmoitukset, jotka tulevat saman tien perille ja ovat luettavissa silloin kun itse haluaa. Olen kokeillut myös saunan varaamista ja muitakin toimintoja”, Jaakko kertoo.

“Mielestäni hommat toimivat Harppuunakorttelissa kivasti ja isännöitsijä jakaa aktiivisesti tietoa asioista. Olen myös ollut tyytyväinen rakentajaan, sillä sieltä tulee informaatiota aina kun tapahtuu jotain, mikä vaikuttaa asukkaisiin suoraan tai välillisesti. Minulla on aiempaa kokemusta eri kerrostalokohteista, ja kyllä Harppuunakortteli on viestinnän osalta paras tähän mennessä.”

Kaikki tarvittava samassa paikassa

Sovelluksesta löytyy ajankohtaisten tiedotteiden ohella mm. ajan tasalla oleva asukaskansio ja pelastussuunnitelma, varauskalenteri taloyhtiön ja korttelin yhteisille tiloille, sekä ilmoitustaulu, jonka ominaisuuksia asukkaat voivat hyödyntää korvaamaan perinteiselle seinätaululle jätettävät sekalaiset lappuset. Ilmoitustaulun alle on mahdollista luoda virtuaalinen kirpputori, perustaa tavaralainaamo tai vaikkapa vähentää hävikkiä ruokapankin avulla.

Talojen digitaaliset porrasnäytöt toimivat saumattomasti yhteen PNTmobile-sovellukseen kanssa. Niiden mahdollistama ajantasainen asukasviestintä on hyvä esimerkki Harppuunakorttelin suunnitelmallisesta työstä asukkaiden viihtyvyyden ja turvallisuuden parantamiseksi.